Internet älskare

Ingen kan väl ha undkommit internets utbud av singlar? Är internet ett bra sett att hitta sin livspartner, eller borde man satsa på någon i det sociala kontaktnätet, eller kanske slå till på fester/krogen?

Ja tror på fullaste allvar att internet kan vara framtidens "krog". Riskerna - som man ofta läser om - med att ragga på internet är minimala. Jag menar hur dum får man vara? Börjar en kille skriva till dig och vill att du ska komma hem till honom och han verkar skum, vem är då så jävla dum i huvudet och åker och möter denne man?! 
Så,  nu har jag kommit över den negativa biten. 

Den positiva då? Bilder gör sig väl nästan aldrig rättvisa, detta innebär att du får en falsk bild ut över hur den här personen ser ut. Ni börjar prata och kommer bra överens, det är riktigt bra. Allt stämmer. Ni bestämmer er för att träffas, allt är bra om man bortser från en liten liten sak: Personen ser inte alls ut som du har tänkt dig. 

Jävlar tänker du, toppen tänker jag. Då är det inte utsidan utan insidan hos personen du lärt känna, känns allt bra så varför inte satsa? Samt att personen i fråga inte lär vara extremt ful eftersom en bild inte kan vara så vilseledande.
Äntligen har jag kanke en chans.
Klart som fan att du inte raggar på den fula personen på krogen, man satsar på modellen. 
Jag ser okej ut, sedan har jag en del saker som ser bättre ut än andra, men det jämnar ut sig till ett OK. Kolla äntligen har jag en chans att hitta någon, jag skulle vara som en ensam buffel omringad av ett dussin lejon ute på krogen. Kanske blir internet framtidens "krog"?!


Jag har sagt det förut, och jag säger det igen - Ingenting är 100 procentigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0