Skolan dödar?

Ligger hemma idag med. Hostar och har mig. Var i skolan igår eftersom jag ville gå till jobbet, men ack vad fel jag gjorde, jag tror att det bästa vore om jag stannade hemma. Men smällar får man ta precis som när man struntar i att lämna in ett arbete i skolan, det resulterar för min del i ett eventuellt underkännande i svenska A, jag kanke skulle ha kunnad accepterad det bättre om det vore engelska, eftersom jag verkligen inte kan stava, men nu gällde det svenskan(?) Är det verkligen meningen att vi ska ha ett sådant tråkigt system i svenska skolor? Man somnar på lektionerna, missar allt om man gått igenom, sedan ska man ta igen det på kvällen plus att dom bygger på allt med ett ton läxor! Jag vet inte om jag tycker att det låter vettigt. Gör lektionerna roligare? Variation tack. Variera lektionsinnehållet, att se på film, diskutera i små grupper eller att få små lätta uppgifter att jobba med under lektionerna gör än mer lyhörd och man tar lättare in det man gör.

Kort om jobbet igår. Det var verkligen kul, fick beröm över att jag skötte mig bra osv. Mina kollegor kännde att dom trivdes med mig och att jag kommer att fungera bra i deras team. Känndes bra med positiv feedback efter tjafset i skolan om mina prestationer i svenskan. Ska jobba på lördag mellan 11-19, sedan blir det med eld i stjärten jag flyger hem för att duscha. Ska till Kia´s 20års kalas senare.

Nu ska jag sätta mig och skriva en artikel så att min kära(?) svenska fröken har något betygsunderlag för mig.
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0