Engla

Alla har väl hört vad som hänt Engla som blev kidnappad för några dagar sedan. Jag tycker verkligen att det är tråkigt att det slutade som det gjorde. Men en sak som skrämmer mig lite är min svaga reaktion över det som hände. Jag blev inte nämndvärt berörd över hennes försvinnande eller död. Varför? Jo jag tror att det beror på att jag kollar så mycket på tv. Det är vardagsmat för mig att kolla på CSI och på folk som blir mördade och kidnappade. Jag vet att det inte är på riktigt, men jag tror fortfarande att det är en bidragande faktor till varför jag reagerade som jag gjorde när detta henne. Jag säger inte nu att jag inte bryr mig, för det gör jag, och jag tycker verkligen att det är hemskt. Men som sagt man ser sådant på tv varje dag.

Är det någon som läst böckor om offer som blivit kidnappade och hållts till fånga? Jag har läst ett flertal. Det underliga är att alla dessa berättelser utspelar sig i tyskland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0