Snälla själar

Gud vad jag är lycklig just nu. Igår så tappade jag bort min skrivblock samt en bok från skolan. Skrivblocket är verkligen mitt allt, jag har ALLA anteckningar från alla ämnen i det blocket samt alla viktiga papper. Smart som jag är lämnade jag kvar sakerna på busshållplatsen utan att vara medveten om det. När jag väl upptäcker min förlust ringer jag Martin som får springa ned och kolla om blcoket ligger där, men förgävnes. Tänkte idag att jag skulle ringa sl eller något och kolla om dom hade fått in mitt block. Det är nu det helt fantastiska händer. Min telefon ringer under lunchrasten och kvinnan i andra änden presenterar sig och säger att hon kommer från värmdö komun och att hon har mina saker. Tror ni jag blev glad eller? När jag kom hem så ringde dom och sa att dom var påväg så jag gick ut och mötte upp dom. Det visade sig helt enkel att dom är städare på busshållplatser och hade hittat mina böcker. Dom hade kollat igenom alla mina papper för att hitta mitt namn vilket dom hade gjort, sedan hade dom ringt min skola vars namn står på alla böcker och hittat mitt nummer tillslut. Så nuär jag verkligen super duper glad. Ett stort tack till damerna i den röda skåpbilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0