Mot dödsstraff

Jag tycker inte att uttrycket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" håller så jäkla bra när det gäller dödstraff. Om jag dödar någon så ska jag själv bli dödad. Men då gör man också det man tyckte var fel mot den straffade personen, hur går det ihop? Man bryter mot lagen som fällde den dömda. Jag tycker verkligen att man borde avskaffa dödsstraff i alla länder, livstids fängelse är väl straff nog?

Jag följer inte precis presidentvalen i USA men jag har alltid tyckt att Barack Obama har varit bra, kanske var det för att han var neger. Hillary är rätt platt och Johan McCain är 71 år  så nja det känns inte bra. Men inte fan visste jag att alla 3 var för dödsstraff, fan vad jag hatar USA och älskar mitt Sverige.

peace

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0